søndag den 23. oktober 2011

Profil for Lene Brødsgaard

Jeg hedder Lene og læser til SSA på social og sundhedsskolen i Fredericia. Jeg har valgt at rejse 1 md til Thailand i min sidste praktik periode. Dels fordi jeg mener det er et godt tilbud til studerende og dels fordi jeg har altid været nysgerrig på at lære noget om andre kulturer. Jeg har arbejdet med ældre mennesker i mange år og har derfor rimelig meget erfaring med hvordan vores system virker indenfor dette område. Jeg vil bruge opholdet til at undre mig og reflektere over mine indtryk i de forskellige situationer. Jeg håber selvfølgelig på at komme til arbejde med nogle af mine mål. Med denne tur vil jeg måske kunne inspirerer andre studerende til at gøre det samme, da jeg tror det er sundt at møde så forskellige kulturer kontra vores egen indenfor dette område. Specielt når vi i DK snakker om en ringere velfærd. Dette praktik ophold vil give mig en oplevelse på godt og ondt i min rygsæk fremover.

1 kommentar:

  1. Kære Lene og Bente

    Det lyder som om i allerede har fået et godt udbytte af turen - på godt og ondt. Jeg fyldes med stolthed når jeg ser hvordan i takler problemerne og alligevel har overskud til at blogge og vise billeder imponerende. Husk på at i også har tid til at arbejde med mål når i kommer hjem, og her vil i kunne koble mange af jeres oplevelser på fra turen.
    Jeg glæder mig til at høre mere og vil følge jeres blog tæt.

    Mange hilsener

    Hans-Henrik Johansen

    SvarSlet