tirsdag den 18. oktober 2011

18. oktober 2011 Koh Samed - Bangkok

Billed: Skøn udsigt fra restauranten hvor vi nød vores morgenmad.

Billed:Skøn udsigt fra restauranten hvor vi nød vores morgenmad.

Billed: Lene nyder udsigten og en kop kaffe den sidste morgen på Koh Samed

Billed: Et meget fotogent firben, som villigt poserede for vore turistkameraer.

Billed: 2 "små" arbejdspiger, der var med til at bygge en ny restaurant og administrationsbygning på Kosamed Village. De måtte vente imens vi fotograferede firbenet, og blev irettesat af en overordnet fordi de ikke gik videre. Da han så os vendte han på en tallerken...alt for gæsterne og deres kameraer!

Billed: Kosamed Village

Billed: Smukke blomster overalt omkring husene hvor vi boede på Kosamed Village

Billed: På begge sider af stien op til vores yndlings sted "Lotus Massage", stod disse søde elefanter.

Billed: "Lotus Massage" - et fantastisk sted! Vi fik en bodyscrub og en ansigtsbehandling - til "elevvenlige" priser.

Billed: Træerne er fredede på Koh Samed, de må ikke fældes, så man bygger "udenom" dem.

Billed: Den midlertidige receptionsbygning, men vores yndlingsreceptionist, som var meget hjælpsom og god til at tale engelsk.

Billed: Øens grønne taxaér.

Billed: Floden? nåh nej!...det er vejen fra Kosamed Village ind til båden!

Billed:...og det er stadig (vand)vejen I ser

Billed:...og det er stadig vand....

Billed: Denne pæl er indgangen til båden...op på pælen med den ene fod og så træder du over på taget over styrhuset...derefter ned ad en hjemmelavet (i ´50erne) trappe...men det var billigt !!! Sejlturen tager en lille time og kostede kr. 10, så det er vel rimeligt?

Billed: Heldigvis var der redningsveste!!!

Vi blev sejlet til Ban Phe, hvor vi spiste frokost. Vi kom tilbage til "Travel Office" til den aftalte tid, men der gik yderlige én time inden chaufføren kom - endelig kørte vi mod Bangkok!

Vi så meget på turen, men må indrømme, at vi mest kiggede efter hvordan "vandsituationen" så ud. Ét par billeder blev det dog til.

Billed: Fra bussen...det er en lastbil fyldt med planter, hvis I kigger godt efter, kan I se nogle kvinder, der sidder gemt blandt planterne.

Billed: Overalt i Thailand ses billeder af Kongen, Dronningen og Kronprinseparret.

Billed: Dette er en ny "variant" af mennesker på ladet. Det røde klæde er en hængekøje!!! - og der ligger én i den (vi kører på motorvejen).

Efter en begivenhedsrig dag, ankommer vi til Bangkok ved 19 tiden og der er booket værelser til os, på det samme hotel og larmen er ikke blevet mindre fra gaden. Faktisk skulle det vise sig om natten, at det kunne blive værre! Vi havde fået værelser ud til Khosan Rd., på et tidspunkt stod Bente op om natten, for at se om vinduerne var lukkede. Det var de!
Samtidig hører hun, at der er nogen der spiller højt musik i et af de andre værelser på gangen, men det overdøves af larmen fra gaden.

Billed: Indgangen til vores hotel på Khosan Rd.

Billed: Bangkok forbereder sig på oversvømmelse. Dette apotek lå lige uden for vores dør.

Nu er vi sultne og trætte efter en begivenhedsrig dag, så vi vil ud og have noget at spise.

Vi skal mødes med Sukonya i morgen til frokost og derefter tager vi bussen til Nong Khai. Det er en køretur på 15 timer!